“Εκρηκτικές” Ηλιοροφές;
Γιατί σπάνε πλέον πιο συχνά οι ηλιοροφές;
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια συνεχής αύξηση στις θραύσεις των ηλιοροφών στα καινούρια οχήματα. Οι λόγοι…. είναι ασαφείς, αλλά το πρόβλημα έχει αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου καθώς οι ηλιοροφές έχουν γίνει μεγαλύτερες και εφαρμόζονται σε περισσότερα οχήματα σε σχέση με το παρελθόν.
Σύμφωνα με το Consumer Reports ένας οδηγός το μήνα κατά μέσο όρο βρίσκεται στην δυσάρεστη θέση να αντιμετωπίσει ένα τέτοιο πρόβλημα στις ΗΠΑ. Βέβαια και στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα αντιμετωπίζουμε συχνότερα αυτό το πρόβλημα.
Πολλοί πιστεύουν πως αυτό το φαινόμενο μπορεί να δημιουργείται λόγω κακής ποιότητας υλικών, ή πώς η εξέλιξη των κρυστάλλων δεν συμβαδίζει με τις απαιτήσει και την εξέλιξη του σχεδιασμού των αυτοκινήτων.
Άλλοι πιο ειδικοί πιστεύουν ότι οφείλεται στο μέγεθός των ηλιοροφών ή πανοραμικών οροφών καθιστώντας τις πιο ευάλωτες σε κραδασμούς και κτυπήματα από πέτρες και άλλα αντικείμενα που βρίσκονται στην επιφάνεια του δρόμου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Kia δήλωσε στην Consumer Reports ότι οι θολωτές οροφές γυαλιού σπάνε “πάντα εξαιτίας των οδικών υπολειμμάτων ή πετρών που προσκρούουν σε αυτές και όχι από κραδασμούς του οχήματος όπως σε πολλές περιπτώσεις ισχυρίζονται οι οδηγοί του οχήματος “.
Κατά την δική μας γνώμη το πιο σωστό είναι πως οφείλεται στο ότι πλέον οι ηλιοροφές καλύπτουν μεγάλη επιφάνεια και διαθέτουν περισσότερες καμπύλες. Δυο παράγοντες που τις εκθέτουν πιο εύκολα στο να χτυπηθούν από υπολείμματα και πέτρες που βρίσκονται στο δρόμο.
Το υλικό τους είναι ανθεκτικό tempered, όπως και τον πλαϊνών κρυστάλλων του αυτοκινήτου, όχι laminated όπως τα παρμπρίζ, αλλά όταν σπάσουν γίνονται θρύψαλα. Δεν σπάνε εύκολα αλλά ένα πετραδάκι στην κατάλληλη γωνιά και ειδικά όσο πιο άκρη κτυπήσει το γυαλί μπορεί να κάνει την ζημιά.
Το άσχημο βέβαια ότι μια θραύση ηλιοροφής καθ΄οδόν είναι ένα αρκετά τρομακτικό περιστατικό καθώς οι περισσότερες εκρηγνύονται και γίνονται θρύψαλα πάνω από το κεφάλι σου.
Πολλοί οδηγοί ζήσανε αυτήν την τραυματική εμπειρία δημιουργώντας τους σοβαρές ενστάσεις σχετικά με το τις κατασκευάστριες οι οποίες θα πρέπει να λύσουν το πρόβλημα της ασφάλειας και όχι να δίνουν έμφαση μόνο στο design.
Σύμφωνα πάλι με το Consumer Reports οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες αγνοούν ή δεν θέλουν να λύσουν το πρόβλημα αλλά και γενικά οι κρατικοί φορείς δεν λαμβάνουν την θέση που αρμόζει.
Και το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι θα σπάσει η ηλιοροφή αλλά εκείνη την δεδομένη στιγμή το πώς θα αντιδράσει ο οδηγός και εάν θα χειριστεί το όχημα του ψύχραιμα. Διακινδυνεύοντας την ζωή του αλλά και των άλλων.
“Ένα ντους από γυαλί έπεσε επάνω μου”, δήλωσε ο ιδιοκτήτης του 2013 Hyundai Veloster στην καταγγελία του «Κατάφερα να φτάσω στην εργασία με ματωμένο το χέρι και το μέτωπο και ευχαριστώ τον Θεό ότι δεν είχα άλλα αυτοκίνητα κοντά μου όταν συνέβη».
Κλείνοντας θα θέλαμε να τονίσουμε πως υπάρχει τρόπος για να προστατευθούν οι καταναλωτές οδηγοί είτε με την χρήση πολυστρωματικού γυαλιού ή κάποιας άλλη τεχνολογίας που θα προστατεύει τους επιβάτες. Αλλιώς… απλά ας σταματήσει η χρήση τους μέχρι να βρεθεί ένα πιο ασφαλή υλικό.
Παρμπρίζ Sougioltsis γνωρίζουμε πολλά για τα αυτοκίνητα και ενδιαφερόμαστε για την ασφάλεια σας.
Και για ηλιοροφές Καλέστε στο 2310 90.54.53 και στο 6947 56.19.35.
Λύσεις για όλα τα οχήματα.
www.parmpriz.gr